×

Wiadomość

Drogi czytelniku!

Poprzez dalsze korzystanie z Serwisu MediaRacing.pl bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez serwis MediaRacing.pl i naszych Partnerów do celów poprawy i odpowiedniego dobierania treści pojawiających się na MediaRacing.pl, orac celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji.
Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
W tym celi przechowujemy w Twojej przeglądarce pliki cookies i wykorzystujemy podobne technologie. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić.

Zobacz politykę prywatności UE

Zobacz wytyczne RODO

You have declined cookies. This decision can be reversed.

mediaracing.pl – To Wy tworzycie motosport

Roman Baran w ścisłej czołówce Hill Climb Race SLOVAKIA RING

Tor Slovakia Ring po raz drugi zapisał się w historii słowackich wyścigów górskich. O pierwsze punkty Mistrzostw Słowacji i Mistrzostw Słowacji Historycznych, walczyło 49 kierowców. Na liście startowej pojawiła się również jedna ekipa z Polski. Roman Baran, wicemistrz GSMP 2020 w Klasie 3a wzmocnił skład zespołu L Racing, zgłaszając Mitsubishi Lancera Evo w najmocniejszej Grupie 1. Był to krótki powrót do przeszłości, ponieważ samochód to egzemplarz, którym Rzeszowianin walczył na górskich trasach w sezonie 2018 w Grupie E1.

Z czwartym numerem startowym, to Romanowi Baranowi przypadła rola otwarcia  stawki samochodów z dachem. Jak można było się spodziewać, to właśnie do jednego z kierowców formuły należały najlepsze czasy przejazdów, ale różnice nie były duże, a na 3,2 km próbie walka była wyjątkowo zacięta. Ekipa z Polski miała w tej rywalizacji mocny udział. Po dwóch sobotnich treningach Roman Baran był trzeci, poprawiając swój własny czas o 6,5 sekundy. Walkę o punkty rozpoczął od drugiego czasu przejazdu, o 0.948 sekundy za Martinem Juhasem (Tatuus FR2000) i zaledwie 0.062 s przed Igorem Drotarem (Skoda Fabia WRC). Pojedynek ze słowackim Mistrzem Polski GSMP 2016, rozstrzygnął podział miejsc  „generalki”.

Rzeszowianin, mimo drobnych problemów technicznych, zanotował pierwsze tegoroczne podium, na trzecim stopniu - za Juhasem i Drotarem (różnicą 0.085 sekundy). Na koniec dnia mocno namieszała pogoda i opady deszczu, które szybko zmieniły się w śnieg i grad, dlatego blisko 2/3 stawki, w ogóle nie przystąpiło do trzeciej próby.

Na niedzielę, organizatorzy OMV MaxxMotion Hill Climb Race SLOVAKIA RING 2021 przewidzieli identyczny harmonogram, z trzema treningami i trzema przejazdami wyścigowymi. Niestety w Lancerze Polaka zaczęły pojawiać się problemy ze skrzynia biegów, więc zespół zdecydował o wystawieniu samochodu tylko w jednym, obowiązkowym treningu. Problemów nie udało się uniknąć i na wszystkich podjazdach wyścigowych Roman Baran miał do dyspozycji tylko trzy biegi. Wynik tym bardziej zasługuje na uznanie, ponieważ sumaryczny czas dwóch najszybszych przejazdów, dał Polakowi czwarte miejsce w klasyfikacji. Do podium zabrakło tylko 2.375 s.

 

Roman Baran: „To był weekend pełen wrażeń. Dawno nie miałem okazji poprowadzić Lancera w tej specyfikacji, ale powrót na Slovakia Ring podsumowuje bardzo pozytywnie. Parę miesięcy przerwy w startach dał o sobie znać, ale szybko złapałem dobre tempo. Nie wszystko poszło po naszej myśli, ponieważ nie uniknęliśmy problemów, a w pewnym momencie mieliśmy obawy, czy w ogóle uda się dokończyć ten dzień. Walczyliśmy jednak do końca!

Cały zespół dał z siebie wszystko, a to trzecie i czwarte miejsce to dobra zapowiedź na dalszą część roku. Pierwszy puchar sezonu 2021 znajdzie szczególne miejsce na półce. Cieszę się, że udało się spotkać z całym zespołem i stanąć do pojedynku w takim gronie. Dziękujemy za doping i mocno zaciśnięte kciuki.

Podziękowania dla L Racing Liptak, Miasto Rzeszów – Stolica innowacji, Szik, Bendiks, Handlopex dystrybutor opon Paxaro, DBA Disc Brakes Australia, ATS – najlepsze felgi, B3Studio, Cutline, MPWiK Rzeszów, L Sport, Motul, CR-turbo.pl, Carrera, Placard, MTD, Inter-Cars, Xtreme Clutch, NGK oraz TVP3 Rzeszów – gdyby nie Ci wszyscy ludzie, to ten start nie doszedłby do skutku.”